Меню
Меню

Продукти

Филтри

Производители

Вид

St. Croix

St. Croix Изображение

Когато се запознаваме с историята и перипетиите в развитието на една от легендарните компании за риболовни принадлежности, несъмнено ще усетим как всичко през годините е било подчинено на усиления труд и упоритост на онези, допринесли за това, което St. Croix е в момента. През 1948г. съоснователите на компанията – Боб и Бил Джонсън, и двамата страстни риболовци, решават да започнат бизнес с производство и продажба на кепчета. Качеството обаче (кедрови дръжки, глава от ясен, както и ръчно изплетена мрежа) налага високата им цена, а тя не се оказва по джоба на повечето риболовци.

Братята скоро изоставят първоначалната идея, осъзнавайки нейната нерентабилност. Един ден случайно разглеждайки риболовни пръчки от бамбук, те решават да ги модифицират с цел да станат по-лесно преносими. Срязват пръчките на три секции и поставят в краищата им месингови втулки за съединяване. Местен търговец незабавно поръчва 500 бр. от тях и така се ражда компанията за риболовни пръчки St. Croix.

doug_johnsonВпоследствие третият от братята, Дъг Джонсън, заедно с братовчед им Джон Олсън също се присъединяват към семейната фирма. Не е известно как се спират върху името на компанията, но се предполага, че тя е кръстена на местната река St. Croix River, преминаваща през територията на Минесота и Уисконсин.

john_olsonУсилията се насочват върху разширяване на продуктовата гама и усъвършенстване на техническото оборудване. Олсън, който е експерт механик, конструира по-голямата част от оборудването, използвано в продължение на доста години. Първоначално базирана в Юнити, Уисконсин, с нарастване на дейността скоро възниква необходимост от откриване на втора фабрика. Още през първата година персоналът от 8 достига до 90 човека.

През лятото на 1954г. по време на риболовна екскурзия собствениците на St. Croix попадат в региона на Парк Фолс. През това време компанията отново изпитва нужда от разширение и местната корпорация за индустриално развитие на Парк Фолс, демонстрирайки доброжелателно отношение и с атрактивни стимули, успява да привлече интереса на управителите на риболовната компания. През ноември 1954 St. Croix официално ознаменува преместването си в Парк Фолс.

През годините компанията създава голямо разнообразие от продукти, които се оказват от изключително значение за развитието и успеха й. Започва да доставя заготовки за пръчки за Zebco и Waterking. Също така произвежда и цели пръчки под чужда марка за различни компании, между които са Orvis, L.L. Bean, Cabela’s, South Bend, Cortland и др.

През 1960г. Група местни бизнесмени от Парк Фолс инвестират в St. Croix. По това време компанията изпитва финансови затруднения и недостиг на свеж капитал, необходим за растежа й. Ключова роля за промяната изиграва един от новите собственици – Гордън Шлутър, притежател на местна радиостанция и умел бизнесмен.

Продажбите през този период отчитат абсолютен спад. За да спомогне за тяхното увеличаване, Шлутър се премества със семейството си в Болдър, Колорадо и поема поста на мениджър продажби. През 1965г. отново се завръща в любимия си Парк Фолс, но вече в качеството си на новоназначен главен изпълнителен директор. За да изправи на крака нестабилната компания, Гордън предприема драстично свиване на разходите и съкращаване на работни места. Това се оказва трудно, но задължително условие за оздравяването на предприятието.

През 1967г. съживената компания е продадена на Schaper Manufacturing от Минеаполис. Шлутър остава в нея за една година като главен изпълнителен директор, след което се премества със семейството си в Ню Мексико. St. Croix разширява продуктовата гама с внос на макари от Япония, водачи, куки и примамки от Хонг Конг. В началото на 70-те продажбите нарастват бързо, но въпреки това по-голямата част от оборота се формира от продукти с нисък марж на печалба и умишлено поддържани ниски цени поради усилията да се издържи на конкурентния натиск.

Евтиният външен пазар и по-високите производствени разходи в САЩ изправят компанията пред сериозно изпитание в средата на 70-те години. От ръководството на Schaper взимат решение да затворят предприятието в края на 1977г. Тогава отново общинските лидери на Парк Фолс се обединяват. Свързват се с Гордън Шлутър в Ню Мексико и го молят настоятелно да разбере дали Schaper възнамеряват да продадат изпадналата в затруднение компания. Шлутър заедно с двама свои партньори – Норман и Леонард Хоуферъл успяват да откупят St. Croix. Шлутър отбелязва: „Ние вложихме много в тази компания през годините. Вложихме сърцата си в нея. Мисля, че за мен ще бъде голямо предизвикателство да се завърна и поема отново нещата”. По онова време St. Croix е останала единственият голям производител на риболовни пръчки в САЩ

С Шлутър начело на кoмпанията се взема решение за преустановяване дистрибуцията на аксесоари за риболов и насочване на усилията единствено към производството на качествени риболовни пръчки – продуктът, с който St. Croix е най-добре познат на пазара. В началото на 80-те години Гордън закупува капиталовия дял на Хоуферъл и синът му Пол Шлутър постъпва в St. Croix като търговски представител на компанията. По късно Пол ще каже: „Когато започнах работа нещата изглеждаха доста отчайващи. Още през първата седмица разбрах, че продуктовия ни асортимент бе остарял, а по отношение на използваните материали изоставахме с близо 5 години спрямо конкуренцията. Бяхме закъснели и в преориентацията на производството ни от стъклопласт към карбон.”

Упоритият и тежък труд обаче успява да възроди компанията. Започва да се повишава качеството на продуктите и компонентите, вложени в тях. Катализатор на усилията се явява и сключения договор със Zebco за производство на продукти с тяхната запазена марка. Оцеляването на компанията се дължи в голяма степен на силната отдаденост на Гордън Шлутър, но също и на другите членове на фамилията, които се обвързват с фирмените дела. Пол си спомня: „Подписването на договора със Zebco ни помогна да спасим компанията, но колко пот и усилия ни костваше изпълнението му. Спомням си как през пролетта на 1984г. бяхме на крачка от изпускане срока за доставка и се наложи да наемем голям пикап, след което шофирахме в продължение на цели 24 часа до Тулса, за да доставим стоката навреме.”

Paul-&-Jeff-SchluterБратът на Пол – Джеф се присъединява към семейния бизнес през 1984г. в качеството си на търговски представител на St. Croix за северните щати от Средния запад. Джеф установява наличието на носталгия към пръчките St. Croix, но интересът към тях от страна на търговците на дребно е незначителен. Въоръжен обаче с новата версия на пръчката от серия Premier (представена за първи път през 1964г., произведена от стъклопласт, през 1984г. вече е изцяло от карбон) талантливият търговец успява да увеличи продажбите 15 пъти за периода от 1984 до 1990. Закономерно бива повишен в длъжност Вицепрезидент по продажби и маркетинг, но той продължава да се концентрира върху рекламата на продуктите и работи в тясно сътрудничество с отдела по дизайн и проектиране на новите изделия.

David-SchluterТретият брат – Дейвид Шлутър се присъединява към St. Croix през 1992г. Той изгражда изцяло по нов начин системите за управленска и продажбена информация в компанията. Също така въвежда програма за финансово стимулиране на служителите и работниците въз основа на положените от тях усилия за постигане целите на компанията. Към момента Дейвид заема поста Вицепрезидент по производството.

През януари 1990г. тримата сина и дъщерята на Шлутър изкупуват компанията от баща им. Те остават предани на неговата силна отдаденост и решителност предприятието да продължи по утвърдения път, а именно да предоставя на риболовците само най-качествени продукти. Днес St. Croix е призната в целия свят като пионер в разработването на високотехнологични и надеждни риболовни пръти.

St. Croix

Когато се запознаваме с историята и перипетиите в развитието на една от легендарните компании за риболовни принадлежности, несъмнено ще усетим как всичко през годините е било подчинено на усиления труд и упоритост на онези, допринесли за това, което St. Croix е в момента. През 1948г. съоснователите на компанията – Боб и Бил Джонсън, и двамата страстни риболовци, решават да започнат бизнес с производство и продажба на кепчета. Качеството обаче (кедрови дръжки, глава от ясен, както и ръчно изплетена мрежа) налага високата им цена, а тя не се оказва по джоба на повечето риболовци. Братята скоро изоставят първоначалната идея, осъзнавайки нейната нерентабилност. Един ден случайно разглеждайки риболовни пръчки от бамбук, те решават да ги модифицират с цел да станат по-лесно преносими. Срязват пръчките на три секции и поставят в краищата им месингови втулки за съединяване. Местен търговец незабавно поръчва 500 бр. от тях и така се ражда компанията за риболовни пръчки St. Croix. Впоследствие третият от братята, Дъг Джонсън, заедно с братовчед им Джон Олсън също се присъединяват към семейната фирма. Не е известно как се спират върху името на компанията, но се предполага, че тя е кръстена на местната река St. Croix River, преминаваща през територията на Минесота и Уисконсин. Усилията се насочват върху разширяване на продуктовата гама и усъвършенстване на техническото оборудване. Олсън, който е експерт механик, конструира по-голямата част от оборудването, използвано в продължение на доста години. Първоначално базирана в Юнити, Уисконсин, с нарастване на дейността скоро възниква необходимост от откриване на втора фабрика. Още през първата година персоналът от 8 достига до 90 човека. През лятото на 1954г. по време на риболовна екскурзия собствениците на St. Croix попадат в региона на Парк Фолс. През това време компанията отново изпитва нужда от разширение и местната корпорация за индустриално развитие на Парк Фолс, демонстрирайки доброжелателно отношение и с атрактивни стимули, успява да привлече интереса на управителите на риболовната компания. През ноември 1954 St. Croix официално ознаменува преместването си в Парк Фолс. През годините компанията създава голямо разнообразие от продукти, които се оказват от изключително значение за развитието и успеха й. Започва да доставя заготовки за пръчки за Zebco и Waterking. Също така произвежда и цели пръчки под чужда марка за различни компании, между които са Orvis, L.L. Bean, Cabela’s, South Bend, Cortland и др. През 1960г. Група местни бизнесмени от Парк Фолс инвестират в St. Croix. По това време компанията изпитва финансови затруднения и недостиг на свеж капитал, необходим за растежа й. Ключова роля за промяната изиграва един от новите собственици – Гордън Шлутър, притежател на местна радиостанция и умел бизнесмен. Продажбите през този период отчитат абсолютен спад. За да спомогне за тяхното увеличаване, Шлутър се премества със семейството си в Болдър, Колорадо и поема поста на мениджър продажби. През 1965г. отново се завръща в любимия си Парк Фолс, но вече в качеството си на новоназначен главен изпълнителен директор. За да изправи на крака нестабилната компания, Гордън предприема драстично свиване на разходите и съкращаване на работни места. Това се оказва трудно, но задължително условие за оздравяването на предприятието. През 1967г. съживената компания е продадена на Schaper Manufacturing от Минеаполис. Шлутър остава в нея за една година като главен изпълнителен директор, след което се премества със семейството си в Ню Мексико. St. Croix разширява продуктовата гама с внос на макари от Япония, водачи, куки и примамки от Хонг Конг. В началото на 70-те продажбите нарастват бързо, но въпреки това по-голямата част от оборота се формира от продукти с нисък марж на печалба и умишлено поддържани ниски цени поради усилията да се издържи на конкурентния натиск. Евтиният външен пазар и по-високите производствени разходи в САЩ изправят компанията пред сериозно изпитание в средата на 70-те години. От ръководството на Schaper взимат решение да затворят предприятието в края на 1977г. Тогава отново общинските лидери на Парк Фолс се обединяват. Свързват се с Гордън Шлутър в Ню Мексико и го молят настоятелно да разбере дали Schaper възнамеряват да продадат изпадналата в затруднение компания. Шлутър заедно с двама свои партньори – Норман и Леонард Хоуферъл успяват да откупят St. Croix. Шлутър отбелязва: „Ние вложихме много в тази компания през годините. Вложихме сърцата си в нея. Мисля, че за мен ще бъде голямо предизвикателство да се завърна и поема отново нещата”. По онова време St. Croix е останала единственият голям производител на риболовни пръчки в САЩ С Шлутър начело на кoмпанията се взема решение за преустановяване дистрибуцията на аксесоари за риболов и насочване на усилията единствено към производството на качествени риболовни пръчки – продуктът, с който St. Croix е най-добре познат на пазара. В началото на 80-те години Гордън закупува капиталовия дял на Хоуферъл и синът му Пол Шлутър постъпва в St. Croix като търговски представител на компанията. По късно Пол ще каже: „Когато започнах работа нещата изглеждаха доста отчайващи. Още през първата седмица разбрах, че продуктовия ни асортимент бе остарял, а по отношение на използваните материали изоставахме с близо 5 години спрямо конкуренцията. Бяхме закъснели и в преориентацията на производството ни от стъклопласт към карбон.” Упоритият и тежък труд обаче успява да възроди компанията. Започва да се повишава качеството на продуктите и компонентите, вложени в тях. Катализатор на усилията се явява и сключения договор със Zebco за производство на продукти с тяхната запазена марка. Оцеляването на компанията се дължи в голяма степен на силната отдаденост на Гордън Шлутър, но също и на другите членове на фамилията, които се обвързват с фирмените дела. Пол си спомня: „Подписването на договора със Zebco ни помогна да спасим компанията, но колко пот и усилия ни костваше изпълнението му. Спомням си как през пролетта на 1984г. бяхме на крачка от изпускане срока за доставка и се наложи да наемем голям пикап, след което шофирахме в продължение на цели 24 часа до Тулса, за да доставим стоката навреме.” Братът на Пол – Джеф се присъединява към семейния бизнес през 1984г. в качеството си на търговски представител на St. Croix за северните щати от Средния запад. Джеф установява наличието на носталгия към пръчките St. Croix, но интересът към тях от страна на търговците на дребно е незначителен. Въоръжен обаче с новата версия на пръчката от серия Premier (представена за първи път през 1964г., произведена от стъклопласт, през 1984г. вече е изцяло от карбон) талантливият търговец успява да увеличи продажбите 15 пъти за периода от 1984 до 1990. Закономерно бива повишен в длъжност Вицепрезидент по продажби и маркетинг, но той продължава да се концентрира върху рекламата на продуктите и работи в тясно сътрудничество с отдела по дизайн и проектиране на новите изделия. Третият брат – Дейвид Шлутър се присъединява към St. Croix през 1992г. Той изгражда изцяло по нов начин системите за управленска и продажбена информация в компанията. Също така въвежда програма за финансово стимулиране на служителите и работниците въз основа на положените от тях усилия за постигане целите на компанията. Към момента Дейвид заема поста Вицепрезидент по производството. През януари 1990г. тримата сина и дъщерята на Шлутър изкупуват компанията от баща им. Те остават предани на неговата силна отдаденост и решителност предприятието да продължи по утвърдения път, а именно да предоставя на риболовците само най-качествени продукти. Днес St. Croix е призната в целия свят като пионер в разработването на високотехнологични и надеждни риболовни пръти.
Сравнение на продукти